Fraud Blocker

הדברת פשפשים

החרק שכולנו אוהבים לשנוא, לרוב אנו נפגוש את הפשפשים מקוננים ומסתודדים בתוך רהיטים ישנים, מיטות, מזרונים, מוצרי יד שנייה ואפילו אצל בעלי החיים שלנו המשמשים להם כפונדקאי. למעשה, בכל מקום בהם יכולות הפשפשים להתחבא יהווה עבורם מקום מעולה לגידול הפשפשים. אנשים רבים נוטים להתבלבל בין פרעושים לפשפשים כאשר מדובר בהבדל של שמיים וארץ, ההבדל הראשון הוא המהירות. הפרעוש מקפץ ממקום למקום, כאשר הפשפש נע במהירות ממקום למקום במטרה למצוא מקור לדם – לרוב הם יטפלו לבעל החיים שלנו וימצאו אצלו מקום להתפתח ולגדול. והמון דם. למעשה בעל החיים שלנו לא יוכל להעיף את הפשפשים מאחר והוא בחיים לא יוכל לגלות את מיקומם המדויק בגוף, מה שיגרום לו סבל רב. פשפשים לא מעבירים איתם מחלות כאלו או אחרות בשונה מחרקים אחרים אך מדובר במטרד תברואתי גדול שיכול להסתיים לא טוב. עקיצה של פשפשים ושל פשפש המיטה יכולים לגרום לתגובה אלרגית בגוף, להשאיר עור נפוח וצורב. מה שלא נעשה – אנחנו צריכים להיפטר מהם כמה שיותר מהר.

פשפשים – מה הם אוכלים?

פשפשים ניזונים למעשה מנוזלים, צמחים שונים וברוב המקרים מבעל חיים המשמש כפונדקאי. אחד הפשפשים הנוראים והשכיחים ביותר בישראל הוא פשפש המיטה, פשפש המיטה הוא פשפש בצבע חום אשר יכול להגיע עד גודל של חצי סנטימטר. פשפש המיטה כשמו כן הוא לא בוחל באמצעים, עוזב לעיתים קרובות את בעל החיים שלנו ומגיע היישר אל המיטה שלנו. פשפש המיטה מגיע אלינו, מוצץ את הדם שלנו ומשאיר על גופינו צריבות וגרד רב. הפשפשים מזהים אותנו באמצעות חום הגוף שלנו.

פשפשים ובני אדם

אנו חושבים שבסופו של יום זה מה שהכי מעניין אתכם, מה היחס של פשפשים אל בני האדם? ספוילר: לא מזהיר. פשפשים ובני אדם הם למעשה חברים טובים עוד מימי קדם, בעבר היה מגיע הפשפש אל האדם דרך עטלפים (פה כמובן אנו מדברים על תקופת המערות) פשפשים מסוימים נטפלים לבעלי חיים ואחרים נטפלים אל בני האדם במטרה לשרוד ולהתפשט. פשפשים לא מהווים איזשהי סכנה תברואתית או בריאותית קשה כתוצאה מעצם הימצאותם אך הם מהוים ללא ספק מטרד גדול. הפשפשים מתעוררים בלילה במטרה למצוא גוף אדם שיוכל לשמש להם כפונדקי במטרה למצוץ דם. עקיצות אלו יכולות להיות מלוות בכוויות, גרד עז ותחושות לא נעימות בכלל.

פשפשים בכל מקום – מה אפשר לעשות?

כמו שכבר הצלחתם להבין, הפשפש צריך את גופו של הפונדקי על מנת להתפשט. בכל לילה יוצאים הפשפשים במטרה לחפש להם פונדקאי. מיד לאחר עקיצת הדם ושאגר מספיק כוחות חדשים הפשפש מטיל ביצים. כל הטלה יכולה להגיע לכמות של כמה מאות ביצים בהטלה אחת! אם חשבתם לעצמכם הרגע – "טוב נו אז מה הבעיה, פשוט כל יום אחפש ביצים בסביבת המיטה שלי ואהרוג אותם", אתם טועים. הפשפשים חכמים מאוד ודואגים להטיל את הביצים במקום מסתור והרחק מאדם הנעקץ. הביצים יהפכו לזחלים זעירים כמעט בלתי ניתנים לאיתור, לאט לאט יגדלו ויהפכו להיות פשפשים גדולים שמוכנים גם הם לליל ההטלה הבא.

מה נמצא אצלי בבית – פשפש או פרעוש?

למעשה אי אפשר לגלות ב – 100% האם זה פשפש או פרעוש נמצא אצלכם בבית, אלא אם תפסתם אותו. אם הוא מקפץ – פרעוש, אם הוא זז במהירות האור – פשפש. דרך נוספת לזהות אותם היא באמצעות העקיצות של הגוף, מאחר ופרעוש מקפץ אל גוף הפונדקאי לרוב העקיצות שלו יהיו בסביבות הרגלים ופלג גוף תחתון. פשפשים מחפשים מקור של חם לכן יטפסו על בגדי הפונדקאי, יחפשו מקום חם ומספיק טוב בשבילם ולאחר מכן יעקצו. ברוב המקרים העקיצות יתבצעו בפלג גוף עליון ומעלה. אין לייחס לזה תורה מסיני מאחר ופשפש יכול לעקוץ אתכם גם ברגליים…

"זה הרגע הנה באה השעה" – הדברת פשפשי מיטה

הדברת פשפשים בין אם מדובר בפשפשים רגילים או בהדברת פשפשי מיטה היא מלאכת מחשבת של ממש – מהסוג שצריך להשאיר למקצוענים לעשות. למעשה, מספיק פשפש אחד שישאר חי ונתחיל לסובב את הגלגל מההתחלה. פעולת הדברה מתבצעת דרך המזרונים, הספות והמיטה הפרטית שלכם, משקפי הדלתות, שטיחים, חריצים או כל מקום אחר בהם יכולים להמצא פשפשים, קנים של פשפשים או ביצים של פשפשים. לפני שהמגיפה מתפשטת – הזמינו הדברה מקצועית!

 

 

תפריט נגישות

הצעת מחיר משתלמת!
close slider

צרו איתנו קשר בכל שאלה הנוגעת לנושאי ריסוס, הדברת מזיקים  ונשמח לעמוד לשירותכם.