Fraud Blocker

מהו רישיון מדביר ולמה חשוב שיהיה אחד כזה למדביר שלכם

על פי חוק כל מדביר אשר מגיע לביתכם צריך להחזיק ברישיון מדביר, במאמר זה נסקור מה הוא רישיון מדביר, למה המדביר שלכם צריך רישיון כזה ואיפה זה תופס אתכם. הישארו איתנו.

 רישיון מדביר – רישיון לכל דבר

רישיון מדביר הוא למעשה רישיון לכל דבר, בעולם המדבירים אוהבים להשוות את עניין רישיון המדביר לרישיון רכב פרטי או משאית. כבעל עסק סביר להניח לא הייתם מזמינים בעל רישיון רכב פרטי לשנע את המשאית שלכם ממקום למקום, גם כי אין לו ניסיון וגם כי הוא פשוט לא יכול. זה בדיוק המצב עם רישיון מדביר, בעולם ההדברה יש מספר רישיונות עם היתרים שונים. כל רישיון מתיר למדביר אפשרות לעבוד עם סוג הדברה אחר.

  • רשיון מדביר בדירות – כשמו כן הוא, למדביר זה יש אפשרות להדביר אך ורק בדירות פרטיות.
  • רשיון מדביר במבנים ובשטח פתוח – מדביר זה יכול לבצע את עבודתו אך ורק במבנים ושטח פתוח, ברישיון זה יכול המדביר להדביר גם בדירות.
  • רישיון הדברה באיוד – זה בעצם הרישיון הגבוה ביותר מבין הרישיונות, מחזיק רישיון זה יכול לבצע כל סוג של הדברה אשר הוא חפץ בה.

 היררכיה רישיונית: רישיון מדביר בדירות<רישיון מדביר במבנים ובשטח פתוח<רשיון מדביר באיוד

 עבודת הדברה ללא רישיון מדביר – סכנת חיים של ממש

המשרד להגנת הסביבה דואג לעשות מדי יום ביומו פעולות אכיפה ופיקוח על מדבירים, לצערנו כל שבוע נתפסים עשרות מדבירים ללא רישיון אשר פועלים בחוסר ידע ומחזיקים חומרים אשר עלולים לגרום לנו נזק רב. מדבירים אלה משתמשים בחומרים לא ידידותיים לסביבה אשר חלקם אף לא עבר את אישורו של משרד הבריאות.

רשיון מדביר – איך אנחנו יכולים לדעת שהמדביר שלנו בעל רישיון מדביר?

זו אחת השאלות החשובות ביותר, כל אחד יכול להציג את עצמו כ-מדביר ואף כמדביר עם רישיון מדביר אך בכדי לאמת את מהימנות המדביר נוכל לבצע מספר פעולות פשוטות. מדביר אשר עבר קורס והסמכה מטעם המשרד להגנת הסביבה יופיע ברשימת המדברים באתר של המשרד להגנת הסביבה. לפני התקשרות מול מדביר בקשו לראות את רשיונו ואף אמתו אותו במידת הצורך – לא חסרים פעמים בהם הוצג רישיון לא חוקי או מאולתר.

רישיון מדביר – פעם אחת וגמרנו?

ממש לא. למעשה, על פי חוק כל מדביר חייב להשתתף בזמן הרישיון שלו (תקופה של כ – 5 שנים) בלפחות 2 השתלמויות מקצועיות אשר מוכרות למשרד להגנת הסביבה ולרשם לענייני מדבירים. בנוסף, יכול לכפות הרשם על מדבירים מסוימים ללכת להשתלמויות או קורסים שהוא רואה בהם כ-קורסי חובה. מדביר שלא ילך ללפחות 2 השתלמויות בתקופה של 5 שנים לא יהיה זכאי לחדש את רישיון המדביר שלו.

 

 

 

תפריט נגישות

הצעת מחיר משתלמת!
close slider

צרו איתנו קשר בכל שאלה הנוגעת לנושאי ריסוס, הדברת מזיקים  ונשמח לעמוד לשירותכם.