Fraud Blocker

קצת על חדקונית הדקל

לפני שאנחנו מתחילים לספר על חדקונית הדקל עלינו להבין מי היא חדקונית הדקל, למעשה חדקונית הדקל היא חיפושית אדומה אשר נחשבת לאחד המזיקים הגדולים ביותר של הדקלים. החיפושית נחשבת לאחד המזיקים הבעייתים ביותר מאחר ואין דרך לגלות את הקינונים הראשונים שלה. חדקונית הדקל מגיעה אלינו היישר מדרום מזרח אסיה ומתפשטת במהירות לאורך כל הים התיכון.

חדקונית הדקל ודקלים – כמה זמן נשאר לנו?

אחת השאלות שלקוחותינו שואלים אותנו לפני הדברה היא, "כמה זמן נשאר לנו לפני שהעץ שלנו יושמד כליל". למעשה חדקונית הדקל היא חיפושית חרוצה במיוחד ולא צריכה יותר מדי זמן על מנת להשמיד את עץ הדקל שלכם. כאשר חדקונית הדקל נכנסת אל עץ דקל היא דואגת להטיל תוך זמן קצר כמות של כ – 500 ביצים שכמובן מתרבים עם הזמן. תוך חודש יוכלו החיפושיות להשמיד את העץ.

חדקונית הדקל – מכת מדינה של ממש

למעשה חדקונית הדקל היא לא חיפושית שמקורה בארץ, חדקונית הדקל פולשת לאיזורים שונים בזכות בני אדם אשר מעבירים חומר צמחי נגוע. למעשה עד תחילת שנות ה – 2000 מדינת ישראל לא ידעה כלל מה היא חדקונית הדקל. בסביבות שנת 2005-2006 החלה מגיפה של ממש במוקדים מרכזיים בארץ, חדקונית הדקל השמיכה כליל עצי דקל בבקעת הירדן, נהריה, אזור חיפה, נתניה, כפר סבא, אשדוד ואפילו ים המלח!

חדקונית הדקל – כל דקל יכול לשמש כפונדקאי?

חדקונית הדקל תעדיף להשתמש בדקל הקנרי כדקל פונדקאי מאחר והוא רגיש במיוחד לחיפושית, כמו כן גם דקל התמר. עם זאת, חדקונית הדקל יכולה להיטפל גם לעצי דקל נוספים.

חדקונית הדקל – איך אנו יודעים שעץ הדקל שלנו נגוע?

לרוב כאשר חדקונית הדקל תכנס אל עץ הדקל שלכם לראשונה אתם לא תראו כלל סימני נזק, במהלך הכניסה הראשונית תדאג חדקונית הדקל להטיל עד כ  – 500 ביצים בהטלה אחת. אט אט יגדלו הזחלים ויתפתחו לחדקונית דקל גדולה, יחד עם גדילת הזחלים נתחיל לשים לב גם אל סימני נזק גלוים לעין. סימני הנזק משתנים מעץ דקל אחד לשני, לצורך העניין בדקל התמר נוכל להריח ריח רע אשר מופרש מגזע העץ. דקל קנרי לעומת זאת נפגע בעיקר בצמרת העץ, ניתן להבחין בשלבי ההתחלה בכרסום בכפות העץ.

חדקונית הדקל – מפגע תברואתי של ממש

כאשר אנו מדברים על חדקונית הדקל אנו מדברים על מפגע תברואתי. כל מלאכת הדברת חדקונית הדקל היא מלאכת מחשבת של ממש וכך אנו אמורים להתייחס אליה. ברגע הטיפול בחדקונית הדקל עלינו לוודא שאנו משתמשים בחומרים מומלצים על פי משרד הבריאות והחקלאות כאחד לשימוש, כמו כן יש לבדוק מול מדביר מקצועי הנחיות להדברה ושימוש נכון. המלצה נוספת בתחום היא להימנע מ"שיטת עשה זאת בעצמך" ככל שאפשר ולהזמין בעל מקצוע אשר ידע לאבחן בצורה הטובה ביותר את הבעיה ולטפל בה מן השורש.

 

 

תפריט נגישות

הצעת מחיר משתלמת!
close slider

צרו איתנו קשר בכל שאלה הנוגעת לנושאי ריסוס, הדברת מזיקים  ונשמח לעמוד לשירותכם.